středa 8. února 2012

Apache automaticky podstrkává URL

Jak už to bývá, jednou za půl roku je potřeba Ubuntu přeinstalovat jednoduše protože přijde nová verze. Nikdy se ale neobejde bez problémů, minule jsem si třeba smazal nejnovější zálohu všech databází na localhostu :-)))
Tentokráte jsem ale řešil pro mne delikátní problém, a to, že po instalaci nového apache a zapnutí mod_rewrite mi přesto jeden web prostě podstrkával adresy špatně, pro mě zcela nepochopitelně.

napřílad z adresy:

localhost/web/stranka/podstranka/

pořád dělal adresu:

localhost/web/stranka.php/podstranka.php/

Zkoušel jsem snad všechno, a hledal vlastní chybu, ale nic. Nakonec jsem ale na to přišel. Nejspíše je to defaultní nastavení, že apache podstrkává automaticky soubor který existuje, tedy pokud existuje v dané složce soubor se stejným jménem jako je v url (libovolného typu) apache na ho automaticky podstrčí než aby ukázal 404 že stránka neexistuje...

Pokud jako v mém případě je pro vás tohle podstrkávání nežádoucí (nehledě na to že na webu jsem se s tím ještě nesetkal..) můžete tuhle službu vypnout jednoduše smazáním slova "MultiViews" v konfiguračním souboru apache (otevřít příkazem: gksudo gedit /etc/apache2/sites-available/default)

No zase jsem o něco chytřejší... klidně se mi smějte :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat