pátek 4. listopadu 2011

Máme rádi jednoduché věci...

Už jste si nastavili nový vzhled Gmailu?
Jasně Kalendář, Dokumenty, Blog a podobné online aplikace už mají jednotný design delší dobu, ale u Gmailu se mi to opravdu líbí. Prýští z toho jednoduchost, prostě ten Gmail vezmi a používej, nic jiného nemusíš řešit. Jde přeci o samotnou komunikaci a aby byla co nejsnazším způsobem dostupná a ne o to jestli je tlačítko s krajkama nebo ne. Tohle se mi na Googlu fakt líbí, zkrátka snaží se umožnit vše...
Poslední dobou jsem měl stejně nastaven Gmail design pouze čeno-šedo-bílý, aby na mě nezářil roztomilými barvičkami, ale tohle nové je opravdu parádní a nehodlám nic měnit. Na všem je vidět jak je to přesně zkonstruované tak aby to maximálně přispělo k orientaci uživatele.
Například červené tlačítko "NAPSAT" ani neobsahuje již trapné "nová zpráva" k tomu ta barva jednoznačně určuje nejdůležitější prvek na stránce.
Pomocí dvou kliknutí lze nastavovat kompaktnost zobrazení (nízká, střední, vysoká) podle toho na jak velkém display na Gmail koukáte.
Designéři dokonce odhodili zbytečné okraje jednotlivých mailů při zobrazení delší konverzace a naopak přidali zobrazení fotek účtů, což už posouvá mail téměř k chatu nebo facebooku, člověk má lepší přehled o tom s kým komunikuje.
Nejlepší věcí ale určitě je, že při výpadku internetového spojení Gmail funguje vesele dál (i když ještě zdaleka né na 100%). Je možno procházet poslední konverzace na stránce Gmailu, která byla naposledy zobrazena a to všechny poslední maily ve vláknu (zatím né ty již schované)! Tuto vlastnost jistě ocení ti, kteří nemají tak silné a stále připojení k internetu jako třeba my tady v Německu :-)
Sice zatím ne dokonalý ale i toto je posun, díky kterému se stává Gmail opravdu použitelnější, pro ty z nás, kteří požívali i Gmail Offline (v podstatě verze pro mobily)  je to přímo boží zpráva! :-)

2 komentáře:

  1. Taková reklama! Mě chybí ale tlačítko odeslat, které bylo vlevo dole. už je jenom nahoře. dočtu po sobě a pošlu, nemusel jsem ho hledat někde v prdeli na druhý straně monitoru. Taky ta čeština hapruje, místo háčků často dělá gmail divnoznaky ale to snad odstraní. Já nápsat červené nemam. Taky mi chybí popisky, protože třeba ikona štítku vypadá jako vysačka na kraví ucho ale že to je štítek to jsem dal až na pokus omyl.... V.

    OdpovědětVymazat
  2. Je fakt, že čeština nefunguje dobře... hlavně "š" a "ž" ale Google slíbil, že to opraví, už mu psalo hodně lidí. Na druhou stranu, slíbil ,že to opraví už minulý týden a pořád nic.. je fak, že tohle je zase negativní reklama.. :-)

    OdpovědětVymazat